Jako zaměstnavatel máte mnoho povinností. Jednou z nich je i pravidelné školení zaměstnanců v oblasti BOZP, PO a případně školení řidičů, pokud se to týká náplně vaší práce. Jiné školení přitom musí absolvovat vedoucí zaměstnanec, jiné běžný zaměstnanec a jiné například brigádníci. Za účelem proškolení zaměstnanců si samozřejmě můžete najmout spolehlivou a prověřenou externí firmu, abyste měli jistotu, že neopomenete žádné povinné náležitosti. Například firma Exteria reference od spokojených zákazníků sbírá už od roku 2011.
Pandemie koronaviru posunula část pracovních úkonů do online sféry. A ani různá školení nebyla výjimkou. Vyplatí se ale zvolit v případě bezpečnosti ochrany a zdraví při práci a požární ochrany online formu, nebo najmout lektora, který do firmy zajde osobně? Z hlediska zákona jsou obě formy rovnocenné, avšak obě mají svá pro i proti.
Online školení je levnější, offline přínosnější pro zaměstnance
Online školení nabízí větší časovou flexibilitu. Nemusíte zajišťovat speciální místnost, do které v jeden čas usadíte všechny zaměstnance, ani řešit to, že je někdo z nich zrovna nemocný nebo na služební cestě. Vše, co zaměstnanci potřebují, je osobní počítač a připojení k internetu. Online školení bývá také zpravidla o něco levnější.
Naproti tomu offline školení „tváří v tvář“ může zaměstnancům vyhovovat více. Zaměstnanci mohou na probírané téma okamžitě reagovat doplňujícími otázkami a dávat zpětnou vazbu. Navíc je prokázáno, že komunikace naživo propojuje asociativní paměť a interakce s ostatními nutí jednotlivce věnovat školení více pozornosti. Při online školení přeci jen nemáte kontrolu nad tím, zda zaměstnanec skutečně poslouchá.
Cena školení s lektorem se většinou odvíjí od počtu zaměstnanců. Některé firmy si účtují fixní částku za každého jednotlivce, jiné za skupiny o daném počtu členů. Některé si účtují také cestovné a učební materiály a pokud nemáte vlastní volnou místnost, musíte počítat i s částkou za pronájem prostor.